Learnia, Oyunlaştırma ve Matematikte Singapur Modeli

Yeni bir eğitim öğretim yılı daha yeni sınav heyecanları ile birlikte tekrar başladı. Öğrenciler zorlu bir maratondan geçerek lise ve üniversiteye giriş sınavlarına hazırlanıyorlar. Bu süreçte ana babalar da doğru ve faydalı kaynakları sağlayarak çocuklarının en iyi şekilde hazırlanması için çabalıyorlar. Fakat çocuklar için okul yoğunluğunun yanında bir de sınav stresi eklenince çok sıkıcı ve eğlenceden uzak bir dönem başlamış oluyor.

Oyunlaştırma ve Oyunlaştırılmış Öğrenme
Oyunlaştırılmış öğrenme (ya da gamified learning), dünya üzerinde son yıllarda yaygınlaşmaya başlayan yeni bir akım ve bu yöntem birçok ülkenin eğitim ve sınav sistemlerinde uygulanmaya başlandı. En çarpıcı örneklerden bir de Singapur’daki üniversiteye giriş sınavları. Bilindiği üzere, öğrenme sürecinden bahsederken odaklanılan kavramlardan biri herkesin farklı hız ve tempoda öğrenmesi. Her birey, kendisine sunulan konuyu kendi yöntemleriyle kendi hızında öğreniyor. Bu noktada gözlemliyoruz ki, özellikle genç kuşak, yani 2000 yılından sonra doğan Z jenerasyonu sadece kendi yetenekleri ile ilerlemiyor, çevresindeki akranlarından gördüğü hız, yöntem, başarı gibi unsurlardan da etkileniyor. Ayrıca biliyoruz ki gençler bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmayı ve sorularına anında yanıt almayı seviyorlar. Rekabet ve başarıyla motive oluyorlar. Bütün bu kavramları, yani hız, başarı, rekabet, sıkıcılıktan uzak olma, eğlence, sıra dışılık ve dinamizm kavramlarını bir arada düşündüğümüzde aslında oyun mantığını tasvir etmiş oluyoruz. Dolayısıyla bu oyun mantığını eğitim alanında uyguladığımızda da adına oyunlaştırılmış öğrenme diyoruz.

Neden Singapur?
Singapur, özellikle son 20 yılda muazzam gelişim gösteren ve birçok alanda öncü olmayı başarmış ülkedir. Özellikle eğitim alanında adından sıkça söz ettirmektedir. Saygın kuruluşlar tarafından hazırlanan ve dünyadaki tüm eğitim sistemlerini kapsayan raporlarda görüyoruz ki Singapur çoğu alanda ilk sıralarda yer almakta. Matematik alanında uyguladıkları eğitim sistemi ise dünya birincisi. Matematiği uygulamalı olarak ve gençlere sevdirerek öğretiyorlar. Bunu yaparken de oyunlaştırılmış öğrenme modelini uyguluyorlar.

Oyun oynayarak matematiği öğretmek mümkün mü?
Oyunlaştırma özellikle eğitim alanında yeni bir eğilim oluşturmuş durumda. Oyunlara has ögeler oyun dışı alanlarda uygulanıyor. İdeal olan öğrenme, kişisel temponuz ve alışkanlıklarınıza uyarlanabilen adaptif öğrenmedir. Ancak bu, ulaşılması ve uygulanması çok zor bir alandır. Oyunlaştırma ile birlikte, öğrencinin eğitim içeriğiyle etkileşim hâlinde olması, puan ve başarı kazanma arzusuyla motive olması ve pasif öğrenmeden aktif öğrenmeye doğru geçmesi sağlanabiliyor. Gençlerde de görüyoruz ki onlar için anlık motivasyon, anlık başarı çok önemli. Sınav stresi, kurs yoğunluğu, ev ödevleri derken uzun vadeli hedeflere odaklanmakta güçlük çekiyorlar. Ancak oyunlaştırma tekniği ile sunulan programlar aracılığıyla onlara kısa vadeli ve hızlıca ulaşabilecekleri küçük hedefler verilebiliyor ve bu hedeflere ulaştıklarında yaşadıkları başarı hissi onları daha çok motive ediyor. Oyun oynarken aslında matematiği veya içeriğini oluşturan herhangi bir dersi öğrenip konuyu kavramış ve soru çözmüş oluyorlar.

Oyunlaştırma ve Learnia
Singapur matematiği için uygulanmış ve başarı elde etmiş olan Learnia Türkiye’ye, YGS ve LYS matematiği için uyarlanmış durumda. Learnia’da gençler, maceraperest bir karakteri canlandırıp denizde Adalar arasında yolculuğa çıkıyorlar ve Learnia isimli ütopik dünyaya ulaşmaya çalışıyorlar. Denizde adalar, adalarda da köyler ve hazineler var. Bu köylerdeki hazineler aslında test soruları, konu anlatım videoları, soru çözümleri gibi içeriklerden oluşuyor. Öğrenci aslında oyun ortamında test çözüp, video izlerken bir yandan da puan kazanıyor, arkadaşlarını geçmeye çalışıyor, kendisine hedef belirleyip bu hedefe göre daha çok puan kazanabiliyor. Ayrıca oyunlarda ”başarı rozeti, sürpriz adalar, anlık yarışmalar, korsanlar ve elmaslar gibi çeşitli motivasyon ve eğlence ögeleriyle de karşılaşarak daha heyecanlı ve eğlenceli vakit geçirebiliyor.

Learnia, rekabet, ödül, hikâyeleştirme ve mücadele gibi oyunlaştırma yaklaşımlarını öğrenme sürecine yediren bir platform olarak tanımlanabilir. Bir nevi test kitabını ve dersi, tabletin içinden erişilebilir hâle getiriyor. Böylece öğrencilerin, gençlerin dünyasına daha yakından hitap edebiliyor.

Learnia’da öğrencinin velisi de isterse çocuğunun gelişimini takip edebiliyor; hangi adaya, yani matematikteki hangi konuya kadar başarıyla geldiğini görebiliyor.
Learnia’da 9. sınıftan 12. sınıfa kadar yer alan tüm matematik müfredatına ait içerikler mevcut. Matematik alanında YGS’ye girecek öğrenciler için 620 adet konu anlatımı videosu, 4.400 adet soru, 4.400 soru çözümü ve 2.000 adet videolu soru çözümü; LYS’ye girecek öğrenciler için de 212 adet konu anlatımı videosu, 1.500 adet soru, 1.500 soru çözümü ve 800 adet videolu soru çözümü yer alıyor. Her bir konu anlatımı ortalama iki dakikalık videolardan oluşuyor.

Learnia ile ek ders ve test kitabı almaya ihtiyaç kalmıyor, çünkü binlerce sorunun tamamının çözümü mevcut. Konu anlatım videoları ile konuya hazırlanılıp test çözülebiliyor ve testin sonunda tüm soruların çözümlerine erişilebiliyor. Ayrıca tüm bu içerikler Türkiye’de kendi alanında uzman, güçlü bir akademik kadro tarafından oluşturuluyor.
Learnia’da, aranan bilgiye hemen ulaşılabiliyor ve öğrenciler takviye ders alma ihtiyacı olmadan, sıkılmadan soruları çözebiliyor. Anahtar kavramlar ve kilit konular üzerinden öğrencinin öğrenme seviyesi ölçülüp akıllı hatırlatmalarla öğrenme pekiştiriliyor, böylece gereksiz tekrarlardan arınmış bir eğitim sağlanmış oluyor.

Learnia’ya web sitesinden, Facebook uygulamasından, tabletlerden veya akıllı telefonlardan erişilebiliyor.

Daha fazla bilgi için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir